WennLess

WennLess

Jaa

https://share.podimo.com/s/sw9zsvgm

✝️ Perinteinen elämäntapa, luonnollisuus, kotiäitiys, hyvinvointi 💞
Alekoodi Hyvikselle: WENNLESS26
Podimoon 60pv ilmainen kokeilu: Kuunnellaan yhdessä Podimossa!

17/04/2026

”Käy, Herra, vierellemme kun syli tyhjä on
ja täyttää sydämemme nyt tuska sanaton.
Soit kutsun lapsellemme luoksesi, Jumala.
Oi, miksi rakkaastamme jo täytyi luopua?

On, Herra, kädessäsi elämä ihmisen,
jo luomishetkelläsi tiedät myös päivät sen.
On ihme syntymämme, arvoitus kuolema,
vaan sinä Luojanamme hallitset kaikkea.”
SL281: 1,3

Pieni Siimon-poika lähti toissa yönä pian syntymänsä jälkeen isoveljensä luo Taivaaseen.💔🥺

08/04/2026

Multa kysyttiin mitä on mun aamuvitamiinit:
•Suodatettua vettä (mulla myös aina laadukas merisuolarea lisätty veteen muuttamaan veden rakennetta helpommin imeytyvämmäksi)
•Premium amino complex (en täysin tykkää ainesosalistasta mut laatu+maku silti sitä tasoa ettei parempaakaan markkinoilta löydy)
•Inositoli (mm. hermostolle lisätukea)
•B-complex (sais olla laadukkaampi, mut ainoita kohtuu ainesosalistaltaan olevia jossa B-vitskut aktiivisessa muodossa)
•B6-vitamiini (keho käyttää B6sta paljon enemmän kuin muita, etenkin kun elämä on kuormittunutta)
•Lugolin jodi (Huom! Annos on suuri, kos et oo käyttänyt Lugolia ennen aloita hyvin varovaisella annostuksella)
•C-vitamiini (normaalisti tää ei oo mulla käytössä aamuvitamiinien seassa, sillä rauta-annoksissa tulee jo 2g/pv)
•Seleeni (jodin kanssa välttämätön lisä!)
•K1+K2-vitamiini (valitettavasti Suomessa ei saa myydä K1-vitamiinia, joka on mm. verenhyytymiselle olennainen ravintoaine ja jota suolisto ei myöskään itse tuota lainkaan)
•Spiruliina (kuuluu tän hetken rautaprotokollaan)

07/04/2026
16/03/2026

Viime vuosikymmen elämässäni on ollut elämäni parasta aikaa, samalla myös kohdaten suurimman surun. Vielä viime kesänä kun tilasin tädiltäni perhepaidat kuvittelin, että näissä perhekuvissa tulisi olemaan kuusi lastamme.🤍 Kaikesta surusta ja menetyksestä huolimatta kuinka valtavasti Jumala onkaan siunannut elämäämme kuluneen kymmenen vuoden aikana!🙏🏼 Kymmenen vuoden aikana ollaan kihlauduttu, menty naimisiin ja saatu m***a rakasta lasta, yhden viitoittamaan tietä Taivaan kotiin.👼🏻 Ollaan asuttu useammalla paikkakunnalla etsien perheellemme sopivaa paikkaa asua. Ammatillisesti olen saavuttanut m***a unelmaani. Tällä hetkellä tuntuu, että moni asia on varsin hyvin ja m***a unelmaa on tavoitettu, vielä on onneksi unelmia ja tavoitteita, joita kohti kurotella.🫶🏼 Tervetuloa seuraava vuosikymmen!✨

02/02/2026

Helmi- ja maaliskuulle avattu muutamia vapaita aikoja. Kehohoitoihin tiistaille ilta-aikoja, homeopatianeuvontaan keskiviikolle päiväaikoja.
Ajanvaraukseen : www.vello.fi/wennless

Hoidot teen kotonani Limingan Ala-Temmeksellä, yläkerran työhuoneessa. Marttilanhaka 9.

17/10/2025

Tasan vuosi sitten sylissäni oli tunnin ikäinen pienokainen.🩵
Kuluneeseen vuoteen on mahtunut paljon. Onnea, iloa, helpotusta, tasaisia hetkiä, pelkoa, suunnatonta surua, kipua ja tuskaa… Jo hänen syntymänsä riisui paljon turhaa pois ja vahvisti luottamusta Jumalan suuriin käsiin, jotka viime kädessä ohjaavat elämäämme. Viimeisen kuukauden aikana se on konkretisoitunut entisestään ettei elämämme ole meidän käsissä. Rafaelin syntymää edeltävien viikkojen aikana tuli rakkaaksi Isä meidän -rukouksesta mukailtu laulu. Sitä on tullut kuunneltua paljon sekä synnytyksen käynnistymistä odotellessa, Rafaelin synnytyksessä ja postpartumissa m***a myös viime aikoina. 🎶”Isä meidän, tulkoon valtakuntasi, kaikkialla tapahtukoon tahtosi. Sillä kaikki voima sinun yksin on, nyt ja ainiaan, nyt ja ainiaan.”🎶 Kumpa tähän osaisi tyytyä - tapahtukoon Sinun tahtosi.🙏🏼
Kulunut vuosi on ollut taatusti elämäni rankin vuosi ja tuntuu kuin jokin mylly olisi lähtenyt vuosi sitten pyörimään. Mylly, joka riisuu paljaaksi, opettaa pyytämään ja ottamaan apua vastaan, paljastaa elämässä oleellisimmat jutut, kirkastaa omia arvoja entisestään ja luo uuden suunnan, joka on entistä merkityksellisempi. Tähän päälle kun vielä lisätään oman vauvan kantaminen hautaan, alkaa ite olla jo melko puhki myllyn pyörityksestä ja toivoisi elämän edes hiukan kevenevän.🙏🏼
Vaikka tällä hetkellä tuntuu, että elämä on melko sumuista ja päivän tärkeimmät asiat ovat istua lasten kanssa sohvalla kirjaa lukien ja käydä haudalla, eikä näe oikein eteenpäin, osaa nähdä entistä suurempana lahjana elämän ja kaiken sen mitä on kuitenkin saanut. Kun elämä lyödään pirstaleiksi, suurimmiksi iloiksi ja riemun aiheiksi tulee se kun vajaa yksivuotias kävelee vastaan ja haluaa syliin kun tulee haudalta ja itse hieraisee joka kerta silmiä, että onko meidän talossa oikeasti ensimmäistä kertaa alle vuoden ikäinen vauva, joka kävelee.🥹 Suurin onni tällä hetkellä ovat lapset, jotka tuovat elämän ja ilon sinnekin missä sitä ei ole.🙏🏼❤️

13/10/2025

💔💔😭💔💔

Isoveljet halus tehdä pikkuveljelleen viimeisen palveluksen.💔❤️

”Kun hän oli kuollut,
laskettiin hänet maan sisään
kasvamaan kukkia,
perhosten leikitellen lentää.
Hän oli niin kevyt.
Maa tuskin tunsi hänen painoaan.
Miten paljon tuskaa tarvittiin,
kunnes hän oli niin kevyt.”
-Bertolt Brecht –

Photos from WennLess's post 12/10/2025

✝️ Ruuben Weikko Daniel ✝️

Elämäni rankin päivä ja elämäni rankin tehtävä - laskea oma pieni lapsi hautaan. Tehtävä, josta tuntuu ettei selviä. Tehtävä, joka tuntuu täysin absurdilta. Tehtävä, joka on silti hoidettava eikä pakokeinoja ole.

”Me joudumme sinut maan syliin laskemaan.
Ei äiti voi tulla viel mukaan.
Me luovumme luottaen Jumalaan,
sua paremmin kantais ei kukaan.”
-Cuulas Trio

Photos from WennLess's post 22/09/2025

Lapsen, jonka Herra antoi,
Herra otti luoksensa.
Herralla on kädessänsä
syntymä ja kuolema.
Jeesus, seiso vierellämme,
kun niin vähän ymmärrämme
teitä pyhän Jumalan
alla murheen vaikean.

Auta meitä surun tiellä
Taivaan Isään luottamaan,
luovuttamaan Jumalalle
rakkaimpamme kokonaan.
Kiitos, että muistoissamme,
lähellämme, matkallamme
yhä lapsensilmin hän
lahjana on elämän.
(VK 248:2-3)

Pieni Ruuben-poikamme siirtyi viikonloppuna enkeliksi viitoittamaan tietä kohti Taivaan kotia lyhyen tunnin mittaisen elämänsä jälkeen.👼🏻💔😭 Nyt pienellä Ruubenilla on kaikki hyvin.❤️

18/09/2025

Olin eilen naistenillassa, jossa aiheena oli uni ja kronotyypit eli oletko aamuvirkku, iltavirkku vai siltä väliltä. Tulin suorastaan surulliseksi siitä kuinka kapea katseinen ymmärrys hyvinvoinnista ja unen merkityksestä tutkijatohtorilla oli. Kiinalaista lääketiedettä opiskelleena en voi kuin ihmetellä sitä, että kuinka iltavirkkuutta pidetään ”normaalina” vaikka nykyisin jo lukuisat tutkimukset osoittaa sen, että iltavirkkujen fysiologia ja mm. hormonitoiminta on häiriötilassa.

Erityisesti pisti korvaan myös lause, että vuorokausirytmin tahdistamisessa valo on tärkeä m***a kaikki valo on saman arvoista. Siis 🆘! Eikö jokainen huomaa eron olossaan jos on päivän keinovalojen alla versus luonnonvalossa? Kaikki valo ei todellakaan ole saman arvoista vuorokausirytmin kannalta, eikä minkään muunkaan kannalta. On ymmärrettävä valoa hiukan syvemmin, ymmärrettävä luxeista ja valospektreistä. Jopa talvella pilvisenä päivänä ulkona valoluxit ovat huimasti korkeammat kuin sisällä minkään keinovalon alla!

Toinen mikä särähti korvaan oli erään ”iltavirkun” kokemus siitä, kuinka hän on Suomessa iltavirkku m***a Espanjassa lomaillessa huomasi muuttuvansa enemmän aamuvirkuksi. Kappas! Tässä on juurikin jutun juoni. Espanjassa on luonnostaan optimaalinen valoympäristö, aamulla aurinko nousee ja illalla se laskee. Suomessa valoympäristön optimointi vaatii hiukan omaa vaivaa. M***a kyseessä ei ole mikään ”aikuisiällä kohtuullisen muuttumaton kronotyyppi”! Eikö juuri tuo kokemus todista sen kuinka ”kronotyyppi” on enemmänkin tulosta valoympäristöstä jossa elät.

On myös erotettava tästä lapset ja nuoret, se tuli eilisiltanakin esille. Nuorten fysiologia on hyvin erilainen mitä aikuisten m***a silti heidänkin sisäelimet ym. toimivat tietyn sisäisen kellon mukaan, jota kiinalainen kehokello kuvastaa. Onneksi kiinalaista kehokelloa on vihdoin alettu ymmärtämään myös länsimaissa vaikka vielä sen ymmärrys on edelleen lapsen kengissä. M***a kehossa on lukuisia rytmejä ja syklejä, joiden kunnioitus tai kunnioittamattomuus näkyy ajan kanssa kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa ja terveydessä. Ei ihme, että ”iltavirkuilla” on enemmän terveyshaasteita.

Ugh, oli pakko puhua.

Oma Yritys listan huipulle Mediayhtiö Helsinki :ssa?
Klikkaa tästä saadaaksesi sponsoroidun listauksen.

Puhelin

Osoite


M
Helsinki
9