AFANOC
👉🏻Gestionem La Casa dels Xuklis, una llar d'acollida pels infants i adolescents amb càncer i les seves famílies.
També treballem a l'Hospital del Vall d'Hebron i Sant Joan de Déu, i a les seus territorials de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. 🧡
04/06/2026
🤗 Diumenge 7 de juny t'esperem al Camp de Mart de Tarragona amb Posa't la Gorra!!! ☝🏻 🥳 La campanya més important de l'AFANOC! 💪🏻
Gaudeix d'un programa farcit d'activitats amb:
🤩 Els presentadors de luxe, dos periodistes del territori: el montblanquí Jordi Cartaña i la reusenca Ester Pagès.
♣️ Les actuacions del i 🎸del grup d’animació Els Superherois de la companyia Pop Per Xics
🎨 I tallers per a totes les edats gràcies a entitats i empreses molt implicades!
🥤 També hi haurà esmorzar solidari gràcies al Forn Andreu i servei de bar a càrrec de la colla Xiquets de Serrallo.
🧢 El 7 de juny vine al Camp de Mart, "Posa't la Gorra!" i acompanya'ns! 💪🏻
02/06/2026
Aquest cap de setmana, el grup d'adolescents de Barcelona s'ha trobat per gaudir d'una jornada al Karting Indoor! 🏁 🏎
Han demostrat ser uns grans pilots! A més, també han aprofitat per dinar junts i improvisar una partida de vòlei! 🏐😉 Ha estat una trobada molt especial, ja que hi ha hagut noves incorporacions al grup.
👉🏻 Si tens entre 12 i 16 anys anima't a participar! Tenim grups a Barcelona, Lleida i Tarragona. 🤗
📩 Pots demanar més informació a: [email protected]
29/05/2026
💪🏻 A l'AFANOC continuem treballant perquè les escoles disposin d’eines que facilitin la comprensió, l’acompanyament i la normalització del càncer infantil dins l’aula. La nostra tasca —des de l’elaboració de guies docents fins a les xerrades de sensibilització i el suport als centres educatius— té un objectiu clar: ajudar els infants i els seus entorns a entendre millor què significa conviure amb la malaltia i com poden donar suport des del respecte i l’empatia. 🫂
En aquesta línia, la incorporació dels ninos Nixi Forchildren representa un recurs pedagògic i emocional de gran valor. Dissenyats per facilitar el joc simbòlic, permeten als infants interpretar situacions complexes com la malaltia o els processos hospitalaris d’una manera segura i adaptada a la seva edat. A les aules d’infantil i primària, aquests materials ens ajuden a:
➡️ Apropar la realitat del càncer infantil d’una manera respectuosa i comprensible.
➡️ Treballar la comprensió de la malaltia i resoldre dubtes que sovint generen por o incertesa.
➡️ Fomentar l’empatia i el suport entre iguals, reforçant la cohesió del grup classe.
➡️ Acompanyar emocionalment els infants quan un company o companya rep un diagnòstic de càncer.
Disposar de materials pedagògics com aquests ens ajuda a fer més accessible la realitat del càncer infantil i a difondre missatges essencials per construir una escola més inclusiva, informada i sensible a totes les realitats. Gràcies a l'equip de Nixi Forchildren per aquesta donació! 🧡
28/05/2026
👉🏻 Com es gestiona l’impacte emocional quan es té un fill o filla amb càncer?
L’AFANOC ofereix atenció emocional i suport psicològic a qualsevol membre de la família 👨👩👧👧 als hospitals, a la Casa dels Xuklis o bé a les seus, un cop les famílies tornen a casa. Es tracta d’un moment en què apareixen dubtes, pors, angoixes i emocions que cal saber expressar i canalitzar.
💬 “Em van ajudar a entendre el que sentia”. Rosa, mare de l'Abril.
🤗 Amb la teva col·laboració fas possible que l’AFANOC continuï oferint els seus serveis a les famílies amb infants o joves amb càncer. Més informació a afanoc.org 💪🏻
🗣️"Quan vam arribar, no sabíem què esperar. Però tenir una casa propera a l’hospital va canviar completament la nostra experiència.”
Diferents famílies que han viscut a La Casa dels Xuklis expliquen com, en mig del caos d'un diagnòstic, van trobar un lloc on respirar, sentir-se acompanyades, i on els seus fills i filles podien jugar, estudiar i viure amb una certa normalitat.
Ara, la casa fa 15 anys i necessitem continuar acollint a moltes més famílies.
Apadrina una habitació👇🏻
☝🏻 Entra a https://afanoc.helpbysc.com/apadrina/habitacio/casaxuklis i fes clic al botó "Apadrina"
✌🏻 Fes l'aportació que vulguis.
🫶🏻 Hauràs ajudat a famílies d'infants amb càncer. 🧡
22/05/2026
✋🏻 Més del 80% dels supervivents de càncer infantil i juvenil conviuen amb seqüeles tardanes: boira mental, fatiga crònica, ansietat, infertilitat o risc cardíac.
No són “efectes residuals”. Són reptes reals que apareixen anys després del tractament i que impacten en els estudis, la feina, les relacions o el dia a dia.
A Kamaleonix, el grup de supervivents de l'AFANOC, ho sabem de primera mà. Per això compartim informació, eines pràctiques i recursos perquè puguis entendre què passa i com cuidar-se millor. 💪🏻
No estàs sol/a. Adapta’t, demana suport i transforma el teu futur.
Uneix-te a la comunitat de joves supervivents de l’AFANOC. 📩 Escriu-nos a través del mail [email protected]
19/05/2026
Quan arriba un diagnòstic de càncer infantil, la vida canvia de cop. Canvien les rutines, els espais, les prioritats.
Però hi ha una cosa que no hauria de canviar: la infància. 🫂
A la Casa dels Xuklis, els infants poden continuar jugant, celebrant aniversaris, compartint estones amb altres nens i nenes i, en la mesura del possible, seguir sent infants.
Perquè cuidar també és preservar la vida quotidiana.
I això, en aquests contextos, és essencial.
👉 Apadrina una habitació: https://afanoc.helpbysc.com/apadrina/habitacio/casaxuklis
18/05/2026
🐴 Les famílies de les diferents seus de l'AFANOC, van poder gaudir d'una nova edició de la jornada familiar dedicada a la coneixença del món eqüestre, la comunicació i el joc amb els cavalls.
Van aprendre tir amb l'arc, a muntar a cavall i a llençar el llaç com uns autèntics cowboys i cowgirls. 🤠 😋 La jornada va finalitzar amb un dinar deliciós!
Tot això ha estat possible gràcies a la col·laboració de la Jeb Andrews Foundation, que van fer tot el possible perquè les famílies passessin una jornada inoblidable. Moltes gràcies! 🧡
13/05/2026
Avui, 13 de maig, és el Dia de l’Infant Hospitalitzat. 🧡
Des de l'AFANOC volem posar el focus en tots aquells infants i joves que, a causa del càncer, viuen una part de la seva infància dins d’un hospital.
Fins i tot en aquest context, hi ha espai per jugar, per riure i per continuar creixent. I això és possible gràcies a l’acompanyament constant de famílies, equips sanitaris, professionals i voluntariat, que treballem perquè cada infant pugui continuar sent-ho, més enllà de la malaltia. 🫂
Avui us celebrem a vosaltres! I també el compromís de totes les persones que hi són al seu costat cada dia. 💪🏻
👩🏻💻 https://afanoc.org/blog/dia-de-linfant-hospitalitzat-una-jornada-per-reivindicar-el-dret-dels-nens-i-nenes-a-continuar-sent-infants/
Fa 15 anys, La Casa dels Xuklis va néixer d’una necessitat tan simple com vital: que les famílies poguessin estar a prop de l’hospital i dels seus fills. 🫂
Dels inicis improvisats i de famílies dormint al cotxe, a una casa lluminosa, alegre i plena de vida.
Persones que hi van ser des del primer dia expliquen com aquest somni es va fer realitat gràcies a la força d’una comunitat que mai va deixar de creure-hi. 💪🏻
🧡 15 anys cuidant, acompanyant i fent possible allò que semblava impossible.
👉🏻 Apadrina una habitació: https://afanoc.helpbysc.com/apadrina/habitacio/casaxuklis
Haga clic aquí para reclamar su Entrada Patrocinada.
Categoría
Contacto la organización
Página web
Dirección
Hipàtia D'Alexandria, 5-7
Barcelona
08035
Horario de Apertura
| Lunes | 09:00 - 20:00 |
| Martes | 09:00 - 20:00 |
| Miércoles | 09:00 - 20:00 |
| Jueves | 09:00 - 20:00 |
| Viernes | 09:00 - 20:00 |
| Sábado | 10:00 - 14:00 |
| 17:00 - 20:00 | |
| Domingo | 10:00 - 14:00 |
| 17:00 - 20:00 |