Retromance

Retromance

Dela

Vi på Retromance designar och tillverkar och inredningsdetaljer för dig som vill ha ett unikt hem. Uppdatering: Butiken har upphört

I ett stall i Väte hittar ni Retromance gårdsbutik och Gotlandsbilds stora fotoutställning "Känslan av Gotland". I butiken hittar ni inredning med fokus på hemtextil, som kuddar, förkläden och handdukar med inspiration från Gotländska miljöer och tider som flytt. Men även grafisk design, närproducerat hantverk och en del återbrukade saker, kan smyga sig in i sortimentet. I fotogalleriet kan ni se och köpa Roger Arleryds fantastiska fotografier, som verkligen förmedlar känslan av Gotland.

04/08/2023

Så var den sagan slut. Butiken är tömd och portarna stängda för gott. Jag vill tacka alla härliga kunder och supporters för de här 9 somrarna! ❤️🥹🤗

Photos from Retromance's post 06/07/2023

Uppdatering, förklädet är SÅLT!
Är det någon som vill köpa det här fina förklädet, som jag sytt av ett gammalt handvävt lakan med virkad bård. Det kan hämtas enl överenskommelse i Visby eller skickas inom Sverige med post. Jag slumpar bort det för 150:- plus ev fraktkostnad.

Photos from Retromance's post 29/06/2023

Nu kör vi sista helgen för vår utförsäljning och flyttloppis, sedan stänger vi för gott. Så passa på att fynda. Adressen är Väte Gräne 120 och vi har öppet lördag och söndag 12-16.

24/06/2023

Obs! Idag, lördag 24/6, har vi stängt i butiken och loppisen. Vi öppnar igen imorgon söndag. Välkomna då!

Photos from Retromance's post 22/06/2023

I helgen är det midsommar så vi kommer bara ha öppet på söndag den här helgen. Vi har en del kvar i utförsäljningen och massor att fynda i flyttloppisen. Så ta ledigt från midsommarfirandet på söndag och besök oss på adress Väte Gräne 120. 🥰💐☀️Vi har öppet 12-16. Jag kommer ta ledigt några dagar nu, så jag ber om ursäkt i förväg om jag är långsam på att svara på frågor. 😶‍🌫️

Photos from Retromance's post 15/06/2023

Nu fyller vi på med ännu mer saker i flyttloppisen, allt finns inte på bild. Vi fortsätter också med vår utförsäljning av kuddfodral, foton mm. Vi kör juni ut, så det är bara några helger kvar innan vi stänger för gott.

Så välkommen till Väte Gräne 120 på lördag och söndag kl 12-16

Photos from Retromance's post 30/05/2023

I helgen fortsätter vår utförsäljning och flyttloppis juni ut, eller tills det inte finns något kvar. Vi sänker priserna i loppisen och minst 50% på Retromance textila sortiment och alla bilder vi har kvar i utställningen. Vi fyller på efter hand, men prylarna försvinner i rask takt, så skynda fynda!

Vi har även en del verktyg och trädgårdsredskap som inte finns på bild.

Öppet lördag-söndag kl 12-16. Adressen är Väte Gräne 120, precis intill väg 142

25/05/2023

På lördag 27/5 har vi stängt i butiken men på söndag öppnar vi igen och fortsätter vår utförsäljning och flyttloppis.

Photos from Retromance's post 21/05/2023

Snart slt på förkläden också. Två retroförkläden och två indigoblå linneförkläden i japansk modell kvar.

21/05/2023

Snart är det tomt i nästa box också.

Photos from Retromance's post 20/05/2023

En monter tömd på bilder. Men det finns fortfarande chans att fynda för halva priset.

Vill du placera din affär längst upp i Interiörtjänst-listan i Visby?
Klicka här för att få din sponsrade notering.

Telefon

Adress


Kung Magnus Väg 42
Visby
62139