Construct

Construct

Dela

Construct IT är ett genuint konsultföretag där människorna står i centrum. Vi är en långsikti

Photos from Construct's post 13/05/2022

Women in Tech! 🤩

Charles Bublies 26/04/2022

Vår kollega Charles har ordet ✨
Läs mer om hur han tycker det är hos oss på Construct IT ⤵️

https://constructit.se/profiler/charles-bublies/ -bublies/intervjuer---outro-cta

Kanske det passar även dig att joina oss?

Charles Bublies Vi söker nya engagerade kollegor som vill vara med på vår expansionsresa och forma Construct IT framåt, det gör vi tillsammans. Hos oss möts du av en familjär, öppen och personlig arbetsplats.

14/04/2022

Vi på Construct IT önskar en Glad Påsk! 🐣

30/03/2022

På Construct IT kodar vi oftast, men ibland måste vi ju komma ifrån skärmarna lite!

Då smyger tävlingsandan sig på i teamet 😊Shuffle Board visade sig vara en riktig utmaning, där hög koncentration och precision krävdes.

Är du också redo för en ny utmaning? Spana in våra lediga tjänster ⬇️

https://constructit.se/karriar/

Just nu söker vi framförallt och

Vi ser fram emot att höra från dig!

18/02/2022

Techlunch på Construct IT med agenda Avancerad app konfiguration. 💻

Först video och sedan labb med test av Azure App Configuration för .net core och .net framework.

https://docs.microsoft.com/en-us/azure/azure-app-configuration/howto-best-practices

11/02/2022

Nu har HR-avdelningen på Construct IT fyllt bilen igen - personlig leverans av goodiebag till allas hemmakontor! ☀️

27/01/2022

Denna vecka har vi välkomnat vår nya kollega Lina till teamet! 🌟🎉

Mer info om Lina nedan ⬇️

Vad har du för roll på Construct IT?
- Jag är projektledare.

Vad är det roligaste med ditt yrke?
- Jag drivs av det sociala samspelet i rollen som projektledare. Du möts av många kontaktytor med flera olika kompetenser, allt från kollegor, kunder och stakeholders. Det är spännande att se den slutgiltiga produkten man har varit med att skapa och se resultatet för slutanvändaren.

I lurarna?
- Jag gillar 60-tals rock, Motown soul, gammal blues.

Favoritmat?
Det asiatiska köket gillar jag verkligen! Jag lagar gärna mat, det blir mycket husmanskost, långkok och grillat här hemma.

Ditt motto?
“Satsar man inget vinner man inget”

21/12/2021

Vi på Construct IT vill önska en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! 🎄⭐️

I år gick julen på Construct IT i hälsans (och tävlingsandans) tecken, med en riktigt fartfylld omgång Americano på padelbanan. 🏆

Det finns ett par riktigt tävlingsinriktade kollegor i gänget kan vi lugnt konstatera 🤩

Case: Basta 16/12/2021

Miljö i fokus i ett långsiktigt digitalt samarbete mellan Construct IT och Basta.

Case: Basta Digital plattform för medvetna materialval.

02/12/2021

Tävlingsanda under december på Construct IT - vi kör Advent of Code, må bästa konsult vinna! 🥇Dagens techlunch fokuserade på att klura ut en adventslucka från ett tidigare år.

Photos from Construct's post 24/11/2021

VR-kväll hos Construct IT!

17/11/2021

Så roligt att få önska vår nya kollega David välkommen till teamet! 🎉 Vem är David då? Läs mer nedan ⬇️

Vad har du för inriktning?
- Jag är senior konsult inom infrastruktur/drift.

Vad är det roligaste med ditt yrke?
- Det roligaste är de ständiga förändringar som sker inom mjukvara och hårdvara, man måste alltid hålla sig uppdaterad och det bidrar till en ständig utveckling i yrkesrollen.

Vad tittar du på just nu?
- Gillar fantasy och Sci-fi, tittar på Startrek Genesis just nu.

Favoritmat?
- Älskar att laga mat! Är en mästare på att grilla och äter gärna hemlagat.

I lurarna?
- Lite allyssnare egentligen, men elektronisk musik såsom psytrance och psyprogg. Har även skapat en del musik på hobbynivå.

Ditt motto?
- "Det är ingen som kommer ihåg fegis!" Inom IT måste man våga prova nya saker för att komma framåt.

Vill du placera din affär längst upp i Företag-listan i Stockholm?
Klicka här för att få din sponsrade notering.

Adress


Drottninggatan 32
Stockholm
11151