Tanker & Terapi
Jeg er Gestaltterapeut MNGF. I gestaltterapi er terapeuten oppmerksom på hele mennesket; tanker, f? Velkommen til mitt kontor sentralt i Stavanger!
Jeg er 48 år, og Gestaltterapeut MNGF utdannet ved Norsk Gestaltinstitutt høyskole. Gestaltteori -og terapi ligger mitt hjerte nært, men det skulle ta mange år før jeg fant ut at det var dette jeg ville arbeide med. Behovet for å kunne jobbe tett på mennesker har imidlertid alltid vært der, og gjort seg gjeldende i tidligere yrkesvalg. Der jeg har trivdes best har vært i den nære relasjonen til an
24/01/2022
Om polariteter i kjærlighet❤️💔
24/12/2021
Her i Sandnes bestemte værgudene seg for å bytte ut regnet med snø på selveste julaften❄️Et tynt, lite lag, men akkurat nok til at det blir en hvit jul🌟☺️🎄Fra meg til deg, de varmeste ønsker om en herlig julefeiring🌟🎄🤗
09/10/2021
Tema for Verdensdagen for psykisk helse 2021 er lansert: Livet under og etter en pandemi. Årets kampanje oppfordrer alle til å følge opp familie, venner, bekjente, medarbeidere, ledere og seg selv. Alle rundt oss. Ved å følge opp skaper vi fellesskap og nærhet. Dette bidrar til å forebygge ensomhet og utenforskap💚
09/10/2021
https://verdensdagen.no/2021/10/04/direktesendt-markering-av-verdensdagen-for-psykisk-helse/
Direktesendt markering av Verdensdagen for psykisk helse - Verdensdagen for Psykisk Helse Verdensdagen for psykisk helse begynte i 1992 da World Federation for Mental Health (WFMH) satte 10. oktober som en dag for å fremme økt bevissthet om psykisk helse i hele verden.
01/09/2021
Gestalt psykoterapi i Stavanger. Velkommen skal du være!🌱
Åpningstider:
Mandag, onsdag, fredag: 18-20
Tirsdag, torsdag: 9-19
[email protected]
Tlf: 92041597
www.tankerogterapi.no
01/09/2021
Hvor ofte klandrer vi ikke oss selv for hva vi har gjort, ikke gjort, burde og skulle ha gjort? Kanskje ble ikke livet som planlagt.
Heldigvis er det ikke i fortiden vi lever, eller hvor vi kan gjøre endringer. Derimot; dagen i dag kan vi gjøre noe med, og med den kan vi forme livet vi ønsker oss🌱
02/07/2021
Jeg elsker å bade, og aller helst i sjøen, men det er noe skummelt ved det også. Det er noe skummelt ved det å slippe seg selv ut på dypt vann. I det ene øyeblikket står jeg på trappa, med bena trygt på trinnet under meg, hendene på rekkverket. Under er havbunnen. Kanskje er den brådyp, det vet jeg ikke. Jeg vet bare at bena ikke når ned til bunnen. Jeg har lyst til å ta en sniktitt under overflaten for å se hva jeg har i vente, som en betryggelse, men jeg står fremdeles på trinnet, og der kan jeg kun forestille meg hvordan det vil være der ute.
Det eneste jeg kan ha tillit til er vissheten om min egen evne til å holde meg flytende. Jeg kan stole på at kroppen fungerer som den skal, og at alle muskler gjør jobben sin slik at jeg ikke synker. Jeg har kontroll, men jeg vet at jeg også kan miste den. Det har hendt med andre andre, og det kan hende meg. Likevel; sjansen til en dukkert i sjøen, vil jeg ikke la gå fra meg. Jeg slipper taket, skyer i fra med bena, og kjenner på blandede følelser av spenning, kaldt vann mot kroppen, glede, og opplevelsen av å være vektløs. Det kjennes både trygt og utrygt, men jeg elsker jo å bade!
Dagene er fulle av små og store beslutninger tatt på bakgrunn av lyst og frykt, behov og ønsker. Utfordringen er at det iblant går så fort at en handler på impuls, uten oppmerksomhet på hva og hvordan en velger, og med varierende grad av tilfredshet som resultat. Forestillinger og fantasier om utfall, som følge av vår historie kan være med på å påvirke valgene. Du forholder deg trygt på land, eller du stuper uti uten å nøle.
Det kan være interessant å bli oppmerksom på når en er i ferd med å handle på impuls; på hva kroppen forteller deg om valget du er i ferd med å ta. Er det dine behov? Hvilke tanker har du gjort deg? Må du gjøre det slik eller sånn? Hva kjennes greit for deg? Stopp opp, pause, kjenn etter. Opplevelsen i øyeblikket støtter deg i beslutningen, og i vissheten om at det er ditt valg. Du eier det.
01/07/2021
Hei!🌸Jeg heter Linda, og er jenta bak denne kontoen, og Tanker & Terapi😊
Noen kjappe fakta om meg:
⭐️Jeg er 47 år, og kommer fra Oslo. Der vokste jeg opp på Lindeberg; Groruddalen og østkant-Oslo’s perle🤩
⭐️Jeg bor i Sandnes, men jobber i Stavanger hvor jeg driver min privatpraksis som Gestaltterapeut. Midt i hjertet av byen har jeg funnet mitt drømmekontor🥰
⭐️Store deler av tiden tilbringer jeg sammen med min samboer, to barn, en Corgi, og et marsvin. Familie og venner fyller mye av den resterende fritiden, men langt i fra all🌸
⭐️Alenetid har alltid vært kjærkomment for meg. Da er det ut på spasertur, og med AirPodsene på, «forsvinner» jeg inn i musikken, hvor drømmer, minner, melankoli og lykkefølelse får bytte på å ta plass i takt med den varierte spillelista. Kvalitetstid!🤩
⭐️Noen av tingene jeg elsker:
Lipton Yellow Label Tea, kosebukser, synge i bilen, gå tur på snaufjellet, bade i sjøen, Kvikk Lunsj, George Strait og «Run», indisk mat, Solsikker, og ikke minst: Sommer! Sol og varme kunne jeg ha hatt hele året, om jeg fikk velge🤗☀️
⭐️Hva engasjerer jeg meg i nå?
Akkurat nå har jeg ferie!🌸Ellers har jeg satt fokus på egen helse. I god gestaltånd jobber jeg med behov, grenser, og med å bli oppmerksom på hvordan jeg gjør det for å kunne leve slik jeg ønsker❤️
⭐️Takk for at du valgte å følge meg!🌸Gleder meg til å sveipe innom for å se hva som opptar deg🤗
27/03/2021
18/01/2021
hvem du vil hvem du vil💙❤️
***r
16/01/2021
Følg Tanker & Terapi på Instagram🌸
16/01/2021
"jobben starter med å være rause med hverandres reaksjoner på sorg og skuffelse, inkludert vår egen".
En fin artikkel av Majken Askeland, om sorg og relasjonenes betydning, på Psykologisk.no
Alt vi mistet i 2020 Vi overbeviser oss selv om at vi har rett og vil godt, men egentlig er vi motivert av bekvemmelighet, skriver Majken Askeland.
Klikk her for å få din Sponsede Oppføring.
Type
Kontakt praksisen
Nettsted
Adresse
Stavanger