FoodDo
FoodDo is opgericht door Lianne Bijl, DiΓ«tist en Lifestylecoach in Vlaardingen en omgeving.
Food & Lifestyleblog met recepten/challenges en diverse weetjes/blogs
27/07/2022
DRAKIES π¦
Top idee had ik, om met beide door de winkels te gaan. Een peuter die werkelijk de oren in haar broekzak heeft zitten en een kleuter die alles wilt hebben en als een verwend nest teleurgesteld is als ze het niet krijgt.
Terwijl ik de ene corrigeer, rent de ander de etalage in bij de paspoppen. Even zie ik ze niet meer en komt dan met een grijns van oor tot oor weer tevoorschijn.
Bij de kassa smijten ze elkaar neer op de grond en liggen in een deuk. Ik zucht en kijk de mevrouw van de kassa wanhopig aan.
Zij geeft mij in plaats van een blik van herkenning, een blik van jemig die moeder heeft het niet onder controle.
Nee, had ik ook echt even niet. Soms is die controle even zoek. En zit ik te mopperen in de auto naar de dames. 'Mama vond dit niet leuk.'
Waar na ze allebei in koor "sorry" zeiden. Ik neem een hap adem en zeg: "Tis al goed"
03/07/2022
SPORTMAATJE π€Όπ»ββοΈ
Hoe leuk is dit dan? Even een fotodump van onze middag. In Vlaardingen organiseert Ouder en Kind Bootcamps.
Samenwerken, plezier en tegelijkertijd lekker sporten. Super gezellig zo samen.
Milou kon niet wachten en stond vanmorgen om 07:00 al klaar in haar sportkleertjes, want ze mocht eindelijk eens mee sporten met mama. Dik feest dus.
We gaan dit sowieso vaker samen doen. En mocht je in Vlaardingen (of omgeving wonen), echt een dikke tip om eens mee te doen. Kijk even op haar pagina voor meer informatie of stuur haar (of mij) even een dm.
(Ohhh en ze geeft ook gewone bootcamps zonder kiddies π€«)
Cheeeerssss π₯°
22/06/2022
AFFIRMATIE ππͺ
Een hele handige sleutel om meer te bereiken in je doelen. Heel kort gezegd is dit het blijvend herhalen van positieve gedachten of je doel, zodat je er ongemerkt echt in gaat geloven dat jij iets kan gaan bereiken.
Hoe kom ik hier nou ineens bij? Mijn kleuter van vier is gisteren zonder mij op bed in slaap gevallen. En dit na ongeveer 1,5 jaar iedere avond een kwartier bij haar op bed in stilte wachten tot ze slaapt. Dit werkt voor haar en daarmee ook voor ons, want daardoor weinig strijd.
Maar.. ze is nu 4 en wilt ook graag logeren bij vriendinnetjes. Ik kan moeilijk vragen aan de andere mama's om ditzelfde te doen. Al zullen ze het met liefde doen, toch gaat mij dat te ver. Tijd om het af te leren dus.
Gisteren ging het hartstikke goed. Vandaag ben ik al een uur verder met een hoop tranen en zoals zij zelf zegt roze en rode vlinders in haar buik van de spanning. Ik erken dat het spannend is, maar laat haar de woorden herhalen dat ze het kan.
Het is nu stil en ik hoop van harte dat ze mijn aanmoedigende teksten ten harte neemt. En morgen trots wakker kan worden dat ze het wéér geflikt heeft.
Ouder worden gaat gepaard met loswreken van mama. Ik deed het voor haar, het wachten, maar nu weet ik dat het haar ook kan belemmeren als ze niet leert zelf te slapen.
Ennn.. while writing this story.. she sleeps.
Zij kan dit en nu moet ze dat zelf gaan inzien.
Pep jij jezelf wel eens op met aanmoedigende, positieve teksen naar jezelf? En werkt dat voor jou?
Fijne avond π
27/05/2022
VOOROORDEEL π½
Ik had de Snelle Jelle granola gekocht. Ik had van tevoren niet op het etiket gekeken. Lijkt me lekker dus ik wilde het uitproberen. Ik ging er vanuit dat dit ongezonder zou zijn en uit mijn poll op de stories bleek ik niet de enige. π
Toch eenmaal binnen was ik nieuwsgierig en vergeleek ik deze met mijn iets wat saaie volkoren geroosterde muesli. Hij verliest het op de suiker, maar wint overduidelijk op de vezels.
Beide scoren 3 groene vlakken en er is dus geen beter. Conclusie is dus dat Snelle Jelle zeker niet ongezonder is.π₯°
En oftie lekker is? Zeker weten!! π€ͺ Ga jij hem ook uitproberen?
26/05/2022
VERKLEEDDAG π§ββοΈ
Vandaag heeft Milou haar verkleedkist overhoop getrokken. Normaal leg ik kleren klaar de avond van tevoren, maar nu ze toch vrij is had ik dat gelaten.
Ze is dol gelukkig dat ze dit vandaag aan mag.
Denk jij dat wij naar buiten gaan vandaag? (En dan bedoel ik buiten onze tuinen)
Heel resoluut nee, tenzij we allemaal weer normale kleren aan gaan trekken. Deze flauwe moeder gaat niet met een fee en Elza naar bijvoorbeeld de Albert Heijn. Ik vind veel goed, maar dit doen we niet hier thuis. π€
En jullie? Gaan jullie met verklede kindjes de deur uit?
Liefs, een hele flauwe moeder βοΈ
01/05/2022
YOU GOT ME
Het is wat stiller op mijn instagram. Niet per se een gegronde reden voor hoor. Heb ik veel vaker en is eigenlijk ook geen verklaring voor nodig. Zo blijft het voor mij een leuke hobby.
Toch wilde ik even dit heerlijke plaatje delen. Ze is weer even twee weken volledig thuis en dat is ook weer genieten. Ze groeit zo hard in wijsheid. De "waarom" gesprekken komen steeds vaker en keer op keer verbaast ze mij met haar ideetjes, oplossingen en verklaringen. βΊοΈ Denk dat iedere mama dat met een schoolgaand kind wel kan herkennen.
Een fijne zondag lieve mensen πππΌββοΈ
20/04/2022
ZELF DOEN π°
Marlie wilt tegenwoordig alles 'zelluf' of wilt alles wat haar zus ook doet of krijgt. Driftkikkertje als ze niet krijgt wat ze wilt.
Ik kan het alleen maar toejuichen dat ze zo goed weet wat ze wilt en dat ze zo graag zelfstandig wilt zijn. Soms is het alleen niet zo handig π
Anders dan Milou is deze vliegensvlug en loopt graag weg. Soms ogen tekort.
Vanmiddag riep ik ze allebei. Ze kwamen niet. Toen ik zei 'oke, doei, mama gaat weg'
Milou kwam in paniek aanrennen.
Marlie stak haar hand op en zei 'doeeeiiii'ππΌββοΈ
Wie heeft er ook zo'n heerlijke eigenwijze zelluf doen Peuter?
11/04/2022
NU ECHT π₯°
Vanmorgen Milou voor het echie naar school gebracht. Vanaf vandaag elke dag. Even slikken voor mij, maar swipe even naar rechts hoe blij Milou vanmorgen was dat ze naar school mocht. En geen krokodillentranen meer van mama, dat wennen is ook goed geweest voor mij.
Deze toffe eenhoorn (hoe kon het ook anders) tas heeft ze dit weekend voor haar verjaardag gekregen. En check even die toffe tashanger van met haar naam.
Een speciale dag betekend een mooie give away. En ik vind het een hele toffe, van een ondernemer uit onze buurt. In samenwerking met mag ik net zo'n tashanger weggeven.
Volg ons allebei even en laat hieronder even weten waarom jij wilt winnen. Bijvoorbeeld omdat jij ook een (bijna) schoolgaand kind hebt.
Dat was het al. Simpel he? π₯³
Taggen mag natuurlijk, maar hoeft niet. Delen is lief, maar hoeft ook niet. ππ»
Meedoen kan tot en met vrijdag 15 april. Winnaar maken wij 1e paasdag bekend.
Enough said, ik ga nu met Marlie iets leuks doen. Die heeft mama helemaal alleen voor haarzelf. ππΌββοΈ
Hele fijne dag β€οΈ
28/03/2022
BELLENBLAAS πΆβπ«οΈ
Tip van flip. Zoveelste bellenblaas omgegooid in de tuin? Herken jij jezelf in het honderd keer waarschuwen het flesje recht te houden?
Plak het flesje vast aan een p**l of tafelpoot met ductape. Kind blij, jij ook blij.
Cheers π
20/03/2022
PROOST πΈ
Dit was mijn eerste keer alleen weg zonder kids en zonder Erik. Gewoon alleen, met vriendinnen. En het was zo gezellig.
De timing kon niet rotter voor het thuisfront met twee kindjes met hoge koorts. Maar gelukkig zijn ze, ook zonder mama, in hele goede handen.
Nog even onze gouden Nijmegen tipjes die wij hebben afgevinkt.
We sliepen in
Waar we heel vriendelijk werden ontvangen. Het hotel bestaat uit meerdere oude panden welke omgebouwd zijn tot klein maar fijne hotelkamers. Midden in het centrum met mooie grote raamkozijnen. De volgende ochtend een vers ontbijtje in het restaurant. Echt een hele dikke prima voor een nachtje vertoeven in de stad.
We zaten overdag op het zonnige terras van .de.waagh We hadden bizar geluk met het weer en een vrij plekje in de zon.
En in de avond hebben we echt top gegeten bij Let op, hier moet je echt op tijd reserveren en dat is niet zonder reden. De gastvrijheid en de kwaliteit van het eten is een dikke duim waard.
Ik sluit dit weekend af met twee meiden boven de 39 graden, moeke is weer thuis. Hopelijk zijn ze snel weer de oude.
Fijne week alvast π₯°π
16/03/2022
DICHTBIJ π¨βπ©βπ§βπ§
Deze foto zegt wat mij betreft genoeg. Onze meiden dichtbij.
De oudste is soms opeens bezig met het idee dat wij er niet meer kunnen zijn. Ze zei laatst: 'als jij er niet meer bent, is papa er gelukkig nog wel'. Kind is zo heerlijk straight en zo is het maar net. Maar ik ben wel van plan nog lang genoeg bij deze meisjes te blijven. Dat heb ik haar ook gezegd. Oh ze zei gelukkig wel dat ze mij heel erg zou missen.
Ohh en kijk ons rocken in het nieuwe matching pakketje van .the.moon.and - swipe even naar rechts om de shirts goed te zien. Ik mag deze maand 10% korting geven met de code 'Lianne10'
Happy day π₯°π·π»
11/03/2022
GROENE GEHAKTBAL π±π
Voordeel van haasten in de ochtend en een in de buurt is een broodje halen in de middag tussen het werken door.
Ik werd gevraagd één van de nieuwe Vegan lunch opties uit te proberen bij
Wie mij al een tijdje volgt weet dat ik niet vegetarisch ben, maar wel enthousiast ben voor het uitproberen en mijn eerlijke mening hierover geef.
Ik koos een broodje 'vegan bal' en verwachte er niet teveel van. Een fluffy bal zonder bite.. echter het tegendeel is bewezen. Het was heel lekker en ik proefde niet eens verschil met echte gehaktballetjes. Een goede bite, lekker gekruid en een licht pittige saus erbij. Echt een aanradertje dus voor als je onderweg bent of net als mij tussen het werk door iets kan halen.
Sinds 7 maart heeft Shell bij alle deli2go, delibyshell, en Shell cafe's deze nieuwe vegan opties in het menu en wat mij betreft een waardevolle aanvulling.
Cheers π₯³ Ik ga nog even genieten en daarna heeeel snel weekend vieren.
Klik hier om uitgelicht te worden.
Type
Adres
Vlaardingen