RGB online
Dit is het officiële facebook account van de Rotterdamse Gymnasiasten Bond. Via dit account zullen we nieuws verstrekken en eventuele vragen beantwoorden.
De RGB staat voor Rotterdamse Gynasiasten Bond. Dit is de leerlingenvereniging van het Erasmiaans Gymnasium, opgericht in 1901. De RGB regelt de schoolfeesten, de rozen op valentijnsdag, de sponsorloop en alle andere culturele -en sportieve activiteiten van het Erasmiaans. Het RGB-bestuur bestaat uit 7 verschillende functies, bestaande uit 4e klassers van het Erasmiaans. De 7 functies zijn:
Praes
08/06/2026
Lieve Erasmianen,
Net als het WK begint het allerleukste toernooi van het jaar binnenkort: RGBallie😊⚽️! Vanaf volgende week staan jullie in de pauzes weer op het forum, in het zonnetje te shinen. Winnaar krijgt maar liefst €50🤑💸!!!! Doe je niet mee? Zorg dan dat je aan de zijlijn staat om onze deelnemers aan te moedigen!! 🙌🙌
Het aanmelden kan morgen (9 juni) in de eerste en tweede pauze bij de piano op de eerste verdieping. Meedoen kost €2,5 per persoon, met bondspas natuurlijk gratis! Wees er snel bij, want er kunnen maar 16 duo’s meedoen⏰!!! Het toernooi zelf begint op 15 juni, indeling volgt nog.
Info op een rijtje:
- aanmelden: 9 juni, grote trap 1e verdieping, 1e en 2e pauze
- toernooi: start 15 juni in de pauzes
- indeling: volgt nog, houd onze insta dus in de gaten!!
- deelname kosten: €2,5 pp zonder bondspas, gratis met bondspas
Wij hebben er in ieder geval al ontzettend veel zin in!!! We hopen dat iedereen komt kijken, dat de deelnemers alles inzetten en dat we er samen een geweldig toernooi van maken!!! 🏆🏆🥇⚽️🏟️🙌🙌
Groetjes,
de RGB
06/05/2026
Lieve Erasmianen,
Omdat het vorig jaar zo ontzettend in de smaak viel 😉, hebben we besloten dit jaar weer ‘heel eras bakt’ te organiseren 😋😋!! Dit jaar kun je je weer aanmelden in bakduo’s om samen een heerlijk baksel in elkaar te knutselen. Het inleveren van jouw creatie kan vanaf 18 mei en daarna kan het toernooi beginnen!! De prijs 🏆🏆, die je maar liefst kan winnen is ….. €100‼️‼️Meer info volgt via de groepsapp.
Aanmelden kan op vrijdag 8 mei in de kleine en de grote pauze bij de grote trap! Hier kun je dan meteen betalen (tenzij je een bondspas hebt, dan is het natuurlijk gratis!!🤑) en daarna een QR-code scannen om zo in de ‘heel eras bakt’ whatsapp groep toegang te krijgen (hier wordt o.a. info gestuurd over het toernooi). Hier kun je dan je voorkeur voor een datum om jouw baksel in te leveren uiten. Hierop gebaseerd wordt een schema gemaakt, zodat je weet wanneer je moet bakken.
‼️LET OP: je moet je baksel helemaal zelf maken en dit mag niet uit een pakje zijn. Wij verwachten dan ook een leuke timelapse te ontvangen als bewijs dat het helemaal zelf gemaakt is! ‼️
Info:
- Aanmelden op 8 mei in de 1e en 2e pauze bij de grote trap op de 1e verdieping
- Het toernooi begint op 18 mei
- Zolang het maar een baksel is kan het van alles zijn! Denk aan cupcakes, een taart, lekkere koekjes of een shortbread😁
- Vergeet niet een timelapse te maken! Meer info hierover volgt.
Voor vragen kan je ons altijd een dm sturen, wij staan altijd voor jullie paraat!🥰
Erasmianen klaar?? Bakken maar!! 🎂🧁🍰
Veel liefs,
De RGB
24/03/2026
Lieve Erasmianen,
Het darttoernooi staat weer voor de deur‼️ Wij hebben er al heel veel zin in!! Je kan je 26 maart in de pauzes inschrijven op de eerste verdieping bij de grote trap, met bondspas is dit natuurlijk gratis, zonder bondspas kost het €2,50. Vergeet ook niet je eigen pijltjes mee te nemen, 🎯🎯wij hebben geen pijltjes voor jullie.
De toernooien starten op maandag 30 maart in de eerste pauze in de aula. En per ronde vallen er telkens weer mensen af!! De winnaar kan wel €50 winnen 🥇🥇!! Op de insta wordt na de aanmeldingen de indeling bekend gemaakt.
Info:
- Inschrijven 26/3 - bij de grote trap op de eerste verdieping in de drie pauzes
- Begin toernooi 30/3 in de eerste pauze📍 in de aula.
- Eigen pijltjes meenemen!
- Prijs : €50
(Dartborden worden door ons geregeld)
Groetjes,
de RGB
18/03/2026
Lieve Erasmianen,
Na bloed, zweet en tranen zijn de bondstruien eindelijk af!! En we hebben nog een verrassing… we hebben dit jaar óók nog een té gekke longsleeve‼️ Binnenkort kan je deze allebei bestellen via de link in je schoolmail (factuur wordt later gestuurd). En het wordt nog leuker: je kunt ook een package deal aanschaffen, zodat je een toffe korting kan scoren op de trui én de longsleeve! En uiteraard krijg je met je bondspas ook korting! 🤯🤯
Op de trui staat op de achterkant de helm van de godin Athena, godin van de wijsheid. Ook de olijftakken staan symbool voor de godin Athena. Verder hebben we bij beide gebruik gemaakt van een mozaïek patroon om in het thema te blijven.
De trui en longsleeve zijn beschikbaar van maat S t/m maat XL. De truien zijn te bestellen t/m 15 april via je schoolmail 📩📩!!
Trui: €40,00 - met bondspas: €35,00
Longsleeve: €30,00 - met bondspas: €25,00
Combinatie-deal: €60,00 - met bondspas: €55,00
Groetjes,
De RGB
18/03/2026
Lieve Erasmianen,
Na bloed, zweet en tranen zijn de bondstruien eindelijk af!! En we hebben nog een verrassing… we hebben dit jaar óók nog een té gekke longsleeve‼️ Binnenkort kan je deze allebei bestellen via de link in je schoolmail (factuur wordt later gestuurd). En het wordt nog leuker: je kunt ook een package deal aanschaffen, zodat je een toffe korting kan scoren op de trui én de longsleeve! En uiteraard krijg je met je bondspas ook korting! 🤯🤯
Op de trui staat op de achterkant de helm van de godin Athena, godin van de wijsheid. Ook de olijftakken staan symbool voor de godin Athena. Verder hebben we bij beide gebruik gemaakt van een mozaïek patroon om in het thema te blijven.
De trui en longsleeve zijn beschikbaar van maat S t/m maat XL. De truien zijn te bestellen t/m 15 april via je schoolmail 📩📩!!
Trui: €40,00 - met bondspas: €35,00
Longsleeve: €30,00 - met bondspas: €25,00
Combinatie-deal: €60,00 - met bondspas: €55,00
Groetjes,
De RGB
18/03/2026
Lieve Erasmianen,
Na bloed, zweet en tranen zijn de bondstruien eindelijk af!! En we hebben nog een verrassing… we hebben dit jaar óók nog een té gekke longsleeve‼️ Binnenkort kan je deze allebei bestellen via de link in je schoolmail (factuur wordt later gestuurd). En het wordt nog leuker: je kunt ook een package deal aanschaffen, zodat je een toffe korting kan scoren op de trui én de longsleeve! En uiteraard krijg je met je bondspas ook korting! 🤯🤯
Op de trui en de longsleeve staan op de achterkant de helm van de godin Athena, godin van de wijsheid. Ook de olijftakken staan symbool voor de godin Athena. Verder hebben we bij beide gebruik gemaakt van een mozaïek patroon om in het thema te blijven.
De trui en longsleeve zijn beschikbaar van maat S t/m maat XL. De truien zijn te bestellen t/m 15 april via de link in je schoolmail 📩📩!!
Trui: €40,00 - met bondspas: €35,00
Longsleeve: €30,00 - met bondspas: €25,00
Combinatie-deal: €60,00 - met bondspas: €55,00
Groetjes,
De RGB
VALENTIJNSDAG!!!!❤️❤️❤️🌹🌹🌹💌💌💌
Het is weer bijna Valentijnsdag en dat betekent… rozen!!! 🌹🌹 Deze week zijn we druk bezig geweest met het voorbereiden van alle rozen en vandaag en morgen zullen we ze langs brengen!! Ook hebben we een leuk bezoekje genomen aan de ouderraad, waar we wat nieuwe dingen hebben geleerd en een fijn gesprek hebben gehad! Daarna vakantie!!🎉🎉
04/02/2026
Lieve Erasmianen,
Binnenkort is het weer Valentijnsdag 💗en dat betekent… Rozen naar jouw Valentijn sturen 🌹🌹🌹!! Je kan t/m 10 februari een roos kopen bij ons!! Een roos kost €2
HOE?
We zullen op 9 februari in de pauzes bij de grote trap op de eerste verdieping staan, waar je je roos kan kopen, met eventueel een leuk berichtje erbij! (Je kan contant of met een tikkie QR-code betalen)❤️❤️Je kan ook anoniem een envelop in de RGBox inleveren. Zorg wel dat je in de envelop contant geld (per roos €2), de naam naar wie je de roos wil sturen, hoeveel rozen je wil versturen en eventueel een leuk berichtje!! (zie 2e slide voor locatie RGBox).
Neem ook zeker een kijkje naar de poster die hangt op de eerste verdieping 👀👀en voor vragen kan je ons altijd een dm sturen!! 💘
Groetjes,
De RGB ❤️❤️
30/01/2026
Lieve Erasmianen,
Binnenkort staat er weer een heel leuk feest voor de deur : het valentijnsfeest !! Op
13 februari maken we er een onvergetelijke avond van met Flaire, Christian D en Yssi SB in villa Thalia! Zoals altijd kan je weer je vrienden, vriendinnen óf Valentijn 😉 meenemen!! En wie weet heeft Cupido wel z’n pijlen op jou en je Valentijn gericht 💘😘💌
Je kan pp 2 personen introduceren, koop hier dan dus ook een introducékaartje (€17,99) voor, anders komen ze helaas niet binnen. Heb je geen bondspas? Koop dan een erasmiaan-zonder-bondspaskaartje (€15,99).
De kaartverkoop start om 18.00 uur op 6 februari dus wees er op tijd bij, op = op‼️ De link kan je vinden in je schoolmail, dus houd die goed in de gaten!
Info op een rijtje:
- 📍Villa Thalia, Kruiskade 31, 3012EE Rotterdam
- Feest is op 13 februari
- Feest begint om 20.00 uur, deuren sluiten om 22.00 uur. Het is afgelopen om 00.30 uur.
- Kaartverkoop op 6 februari om 18.00 uur
- Introducés (2pp) - €17,99
- Erasmiaan zonder bondspas - €15,99 , met bondspas uiteraard gratis toegang!
- Er zijn blaastesten aanwezig. Alcohol, vapes en sigaretten zijn niet toegestaan!!🚫 Heb je dit wel mee, dan word je weggestuurd.
Wij hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in en we hopen jullie daar op 13 februari allemaal te zien!!! 💘💘💘
Groetjes,
De RGB
03/12/2025
Beste Erasmianen,
Het is weer zo ver, de Sint vertrekt weer bijna naar Spanje, maar eerst pakjesavond!! En de Sint komt natuurlijk ook langs bij ons en wie zoet is krijgt lekkers 😋😋😋
Natuurlijk kan je in de pauzes op vrijdag ook weer pepernoten raden (hoeveel pepernoten er in een glazen bak zitten) met als 🏆🏆🏆prijs de pepernoten en een chocoladeletter!!!!
Vergeet dus zeker niet je beste Sinterklaasliedjes te oefenen, wie weet beloont de Sint jou wel met een chocoladeletter 😉😉!!!
Groetjes,
De RGB
Klik hier om uitgelicht te worden.
Contact de organisatie
Adres
Wytemaweg 25
Rotterdam
3015CN