Dimora

Dimora

Share

Botanical Kitchen
Real food. No preservative
Kami cuma rindu rasa Dimsum yang sebenar
Dimsum Halal untuk semua

30/05/2026

Saya pun takut nak makan kalau terlalu banyak makanan yang 'over inovatif'😅

Tahun lepas cheese leleh.
Hari ni pistachio.
Esok lusa tak tahu lagi macam mana

Lepas tu semua benda nak viral.

Saya faham je. Setiap makanan pun ada nutrient dia sendiri. Tak salah pun.

Tapi dah makin banyak makan garam ni, makin rasa badan kita ni sebenarnya perlukan benda yang lebih sederhana sahaja.

Sebab tu saya masih pilih sayuran hijau.
Evergreen gitu. Hihi

Photos from Dimora's post 22/05/2026

Dah jumpa dah teknik untuk frozen kan supaya bentuk kekal cantik dan bila sampai kepada customer dapat kukus makan panas-panas

Tapi tulah, bentuk tak decide lagi yang mana. Nak pilih bentuk yang sclable sebab kita yakin ramai orang nak rasa and repeat dimsum kita. InsyAllah

Doakan

19/05/2026

Tadaaa.. antara kulit dimsum yang kita R&D lagi dan lagi

Siapa kata buat dimsum ni senang 😭
Dimsum buat inti ambil kulit di kedai memang senang. Yang ini kita buat sendiri sebab nak cari texture yang dikehendaki

Payahh nya lahai. Tapi hasil dia masyAllahhh

Photos from Dimora's post 13/05/2026

R&D dimsum lagi...
Guna 5 jenis sayur hijau untuk inti

Alhamdulillah sedap dooh
Ada rasa plumpy inti ayam

Nanti kita R&D kulit p**a
insyAllah sampai masa.

Doakan

06/05/2026

Mengikuti seminar kesedaran & pengenalan tentang HALAL tempoh hari

Kita nak buat makanan kena utamakan halal dan toyyib insyallah. Doakan

24/04/2026

Just found out dimsum sebenarnya orang Hong Kong makan dengan teh.

Macam kita ‘ngeteh’ petang-petang tapi versi dia ada dumpling, siu mai, har gow dan banyak lagi jenis dimsum

Rupanya dimsum bukan pasal makanan je..
dia sebenarnya satu session. A memorable dan santai session.

Santai, borak, makan sikit-sikit.

'Ngeteh' atau Yum cha

Want your business to be the top-listed Media Company in Bangi?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Address


Bangi