Filharmonisk Kor Fyn

Filharmonisk Kor Fyn

Del

Filharmonisk Kor Fyn består af ca. 50 amatørsangere, der har stor erfaring med at opføre koncerter på et højt musikalsk niveau.

Kasper Borchersen er korets dirigent.

26/05/2026

Sommerkoncert med Filharmonisk Kor Fyn ☀️🎶

I juni inviterer Filharmonisk Kor Fyn til sommerkoncert i både Odense og Ringe med et program, hvor tysk gejstlig kirkemusik møder den danske sommer.

Publikum kan glæde sig til musik af bl.a. Bach, Mozart og Haydn, herunder Bachs elskede Jesus bleibet meine Freude, Mozarts Ave verum corpus og Haydns Missa brevis Sancti Johannis de Deo.

Derefter vender vi blikket mod lysere, sommerlige toner med bl.a. I Seraillets Have, Dette landskab, Sol overalt og Midsommersang.

Medvirkende solister/musikere:
🎼 Dzsenifer Vane, sopran
🎹 Claus Ladekjær Wilson, klaver/orgel

📍 Fredens Kirke, Odense
🗓 Torsdag den 11. juni kl. 19.30

📍 Ringe Kirke
🗓 Fredag den 12. juni kl. 19.30

🎟 Fri entré

Kom og lad sommeraftenen begynde med levende kormusik.

Har du hørt Filharmonisk Kor Fyn synge før, eller bliver det første gang?

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 17/05/2026

Lørdag den 16. maj havde vi fornøjelsen af at medvirke i en inspirerende masterclass arrangeret af Dansk Kapelmesterforening med dirigent Morten Schuldt-Jensen i spidsen. 🎶

Fokus var på det udfordrende samspil mellem kor og orkester: timing, klang, dirigering, vejrtrækning, ansatser og alt det, der får korsymfonisk musik til at løfte sig.

Dagen bød på både teori og masser af praktiske øvelser, hvor dirigenter arbejdede med vores kor og et lille ensemble i musik af bl.a. Brahms, Mozart og Bach.

Tak til alle deltagere for engagement, nysgerrighed og musikalsk energi – det var en fornøjelse at være en del af. ✨

Fotograf: Tina Nielsen

Photos from Odense Symfoniorkester's post 26/03/2026

Første aften på de skrå brædder med Mozarts Requiem 🙌🏻.

En fantastisk oplevelse at synge med Odense Symfoniorkester under ledelse af Steven Moore og de fire skønne solister, både for Filharmonisk Kor Fyn og ikke mindst for de mange gymnasieelever!

Vi er klar til en koncert mere i morgen ❤️🎶.

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 23/03/2026

“Shape it!”

“Whisper!”

“Cry!”

Med en fantastisk energi og indlevelsesevne og en eminent tenorstemme førte australske Steven Moore os igennem klaverprøven på Mozarts Requiem i går.

Alle sangere, både de mange gymnasieelever og Filharmonisk Kor Fyn, lyttede intenst til de levende musikalske anvisninger fra den sprudlende orkesterdirigent.

Ved flygelet akkompagnerede altid velspillende Britt Krogh Grønnebæk.

Tirsdag og onsdag har vi orkesterprøve med Odense Symfoniorkester, torsdag og fredag koncert i Odense Koncerthus.

Det bliver endnu en storslået oplevelse 🎶.

20/03/2026

NY BESTYRELSE I FILHARMONISK KOR FYN

I går aftes præsenterede den nye bestyrelse for Filharmonisk Kor Fyn sig for koret:

(Fra venstre på billedet:)
Lisbeth Kudahl, menigt medlem
Luís Cruz-Felipe, næstformand
Tue Lund Nielsen, 2. suppleant
Anne Thye-Petersen, formand
Helge Hellesøe, kasserer
Gert Nygaard, menigt medlem
Eva Rosenthal, 1. suppleant

Vi glæder os til at lægge en masse energi i at arbejde for koret, for vores dirigent Kasper Borchersen og for kærligheden til kormusikken 🎶🎶.

FIND DINE BILLETTER HER! 02/03/2026

FIND DINE BILLETTER HER! Koncert d. 26. og 27. marts

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 19/02/2026

Man skal ikke kun kunne holde tonen, men også fokus.

Dirigenten løfter hånden. Du følger rytmen, læser noderne, trækker vejret dybt, synger rent og holder øje med, at du falder i med din stemmegruppe.

Det er mental fitness på højt niveau.

Du træner nærvær, disciplin og evnen til at holde tonen i den fælles lyd.

🎶 Vil du prøve, hvordan det føles at forsvinde helt ind i musikken?

👉 Vi optager nye medlemmer nu – kom og syng med:
https://www.filharmoniskkorfyn.dk/optagelse-i-koret/

Foto: Jesper Fried Vive

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 14/02/2026

Kor er et fællesskab.

I et kor er du ikke bare “én i mængden”, men en vigtig brik i et klangunivers.

Det kræver musikalitet, nærvær og mod.

Men når det lykkes, bliver 60 stemmer til én lyd, og det er magisk.
Vi er cirka 60 amatørkorsangere med høje ambitioner.

🎶 Har du musik i kroppen og lyst til at bruge stemmen? Så kom og vær med.

👉 Vi optager nye medlemmer nu – kom og syng med:
https://www.filharmoniskkorfyn.dk/optagelse-i-koret/

Fotograf: Jesper Fried Vive

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 09/02/2026

Vi synger sammen – ikke for os selv.

At synge i kor handler ikke om at være solist. Det handler om at blende ind, lytte, give plads og finde sin stemme i helheden.

Kom forbi og mærk, hvordan det føles at være en del af et kor.

Filharmonisk Kor Fyn er ikke bare klassisk musik, men et fællesskab, hvor vi passer på hinanden og løfter i flok – både til hverdag og til koncerterne.

🎶 Vil du også prøve at blende ind?

👉 Vi optager nye medlemmer nu – kom og syng med:
https://www.filharmoniskkorfyn.dk/optagelse-i-koret/

Dirigent: Kasper Borchersen

Fotograf: Jesper Fried Vive

Photos from Filharmonisk Kor Fyn's post 31/01/2026

“Vær velkommen, FKF,
lad os hæve vort glas!
Skål for koret, for fremtid og vækst,
for velklang, frasering og hørbar tekst!
Velkommen, nytår, og velkommen her!”

Vi er allerede godt i gang med den nye sæson og øver Mozart, Haydn, Reger, Gade, Nørgaard, Bach ...

Hvis du vil være med til at synge med fokus, krop, udtryk og samvær, så optager vi nye medlemmer nu - kom og syng med!

https://www.filharmoniskkorfyn.dk/optagelse-i-koret/

Og ellers glæder vi os til at synge for jer alle i 2026!

Fotograf Jesper Fried Vive

09/01/2026

En herlig prøveaften, hvor vi sang sammen for første gang og mødte de forskellige stemninger i Mozarts skønne korværk.

Dejligt at mærke de unges gejst og gåpåmod.

Ved flyglet akkompagnerede velspillende Britt Krogh Grønnebæk.

Åh, de smukke unge mennesker! 😍

Her ser vi Filharmonisk Kor Fyn sammen med fynske gymnasiekor fra hhv. Odense Katedralskole, Mulernes Legatskole og Sct. Knuds Gymnasium under ledelse af Alice Granum afholde første korprøve på Mozarts sjælerystende, dramatiske, forløsende og inderligt smukke Requiem, som vi har koncert med den 26. og 27. marts.

En hel aften, hvor de unge og de erfarne stemmer forenedes i ét stort kor, der sang noget af den smukkeste vokalmusik, som nogensinde er sat i verden. 🎶✨✝️

Midaldrende kommunikationsmoster her måtte lige tørre en tåre væk fra kameraet. 🥹 Vi glæder os SÅ MEGET til at spille koncert med jer, dygtige korfolk i alle aldre!

Det går stærkt med billetsalget til Mozarts Requiem, men du kan nå at komme med endnu. Følg linket i kommentarsporet. 🎟️

🎶❤️, Katrine, OS

Vil du plassere din offentlig person på toppen av Offentlig Person-listen i Odense?
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Adresse

Odense
5000