Mathilde Frank
Kommunekredsformand for Odense samt tidl. kandidat for Moderaterne til KV25 i Odense. Vi skal turde tale om mental trivsel og styrke foreningslivet.
Jeg kæmper for et Odense med plads til fællesskab – hvor flere trives, og ingen står alene.
18/04/2026
Jeg er helt enig med borgmesteren i én ting: Kriminelle skal selvfølgelig ikke have adgang til vores fælles skattekroner. Men det bliver for nemt kun at pege på Færdselsstyrelsen.
FynBus lægger altså selv opgaverne ud. Når man gør det, følger der også et ansvar med for, hvem man vælger at samarbejde med.
Det her ligner ikke bare en fejl ét sted. Det ligner et system, hvor flere led ikke har gjort deres arbejde godt nok – og det er vi nødt til at turde sige højt.
Det handler i sidste ende om børn og nogle af vores mest sårbare borgere. Derfor er det ikke godt nok, at ansvaret bliver skubbet rundt. Vi skylder borgerne at tage det alvorligt og holde aktørerne ansvarlige.
Borgmester reagerer på flextrafik-skandalen: - Det er jo pilråddent hele vejen igennem Odenses borgmester blander sig nu i den voksende skandale omkring flextrafikken hos FynBus, hvor virksomheder med kriminelle ejere malker de offentlige kasser ved at byde på og vinde millionkontrakter på flextrafik.- Det er jo pilråddent hele vejen igennem. Det er jo veldokumenteret med den resea...
22/02/2026
Jeg er blevet udvalgt til det politiske talent hold – og ja, jeg er stolt.
Stolt over at blive set. Stolt over tilliden.
Men også ydmyg nok til at vide, at det her kun er begyndelsen. Jeg vil arbejde. Udvikle mig. Tage ansvar.
Jeg kommer ikke for at stå stille. Jeg kommer for at blive bedre.
Og jeg er klar 💜
18/11/2025
Af 💜 tak!
Tak for de fantastiske mennesker der har hjulpet mig på denne fantastiske rejse! 🫶🏻
Tak til alle de kandidater jeg har mødt fra andre partier 🙌🏻 som har bidraget til en virkelig god og hensynsfuld valgkamp!
Jeg er taknemmelig for alt det jeg allerede har udrettet med mit Kandidatur. 🥰
Jeg har blandt andet været på besøg ved mange forskellige vidunderlige organisationer som gør et kæmpe arbejde med at løfte vores civilsamfund og hjælper de mange odenseanere som til tider har brug for en ekstra hånd! 💪🏻🫶🏻
12/11/2025
💜 Tiden går stærkt under valgkampen 💜
Der sker hele tiden noget, og jeg har mødt virkelig mange rare og engagerede mennesker undervejs.
I lørdags var den lilla bus forbi Odense, hvor Lars Løkke og Rosa Eriksen kiggede forbi. Der var mange grin og gode politiske snakke midt i efterårsblæsten ☕🍂
Dagen sluttede af med Bingo på Storms Pakhus sammen med Otto og Amalie fra Gift ved første blik – en lidt anderledes, men super hyggelig måde at tale politik på.
Tak til alle jer, der kiggede forbi 💜
🌸 En talk: Om kvinder i politik! 🌸
Jeg glæder mig til at deltage i denne spændende samtale om kvinder i politik, hvor vi sætter fokus på erfaringer, udfordringer og muligheder for kvinder, der engagerer sig i demokratiet 💪💬
Det bliver en inspirerende aften med stærke stemmer, forskellige perspektiver og ærlige snakke om, hvordan vi kan skabe mere plads til kvinder i politik — både lokalt og nationalt.
💬 Glæd dig til en ærlig, inspirerende og lærerig debat om, hvordan vi sammen kan gøre politik mere mangfoldig og tilgængelig for alle!
25/10/2025
Hold nu op en vanvittig dag!!!
Tænk at mit ansigt nu pryder lygtepæle i Dalum, Sanderum og Dyrup 🤯🪧
Tusind tak til alle jer, der har givet en hånd med – det er helt uundværligt og betyder mere, end I aner 💜
Jeg glæder mig helt vildt til de kommende uger, hvor jeg skal ud og møde endnu flere af jer – høre jeres historier, jeres drømme og jeres bekymringer.
For jeg stiller op med et klart mål:
Et Odense, hvor ingen står alene.
Hvor fællesskaberne er stærke, og hvor vi løser problemerne sammen – både de store og de små 💬💪
Valget er den 18. november – og jeg er mere klar end nogensinde 🚀
💜 Jeg har set, hvordan et fællesskab kan forandre et menneske.
Når et barn tør lidt mere end i går. Når nogen finder tryghed, glæde og venskaber i en klub – så forstår man, hvorfor foreningslivet betyder så meget.
Derfor gør det ondt at se, at Odense ligger nummer 93 – i DIF’s nye kommuneundersøgelse over idrætsforeningernes vilkår.
Som formand for en mindre klub ser jeg hver uge, hvor meget frivillige knokler – men også hvor svært det er, når kommunen ikke spiller med.
Ja, der bygges nye haller og kunstgræsbaner – og det er godt 💪
Men igen er det de store aktører, der får glæde af det.
Foreningslivet er ikke kun sport – det er fællesskab, tryghed og livsglæde.
I en tid, hvor mistrivsel og ensomhed fylder mere end nogensinde, skal vi understøtte langt flere af de fællesskaber, hvor mennesker vokser og finder mening.
Odense skal være en kommune, der favner bredt og giver plads til både de store og de små.
Derfor stiller jeg op for Moderaterne – for at skabe et foreningsliv med frihed, tillid og færre barrierer for de frivillige.
Odense skal være kendt som en kommune, der spiller med – ikke imod – fællesskabet. ⚽🤝💜
🔗 Læs mere om undersøgelsen her:
👉https://www.dif.dk/media/ot4h4l5q/kommunalvalgsundersoegelse-2025.pdf
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.