Team VBT
Team VBT's tävlingar ch upptåg
13/06/2026
Då har vi gett oss in på Motalabilen
Den kräver lite kärlek, så vi började med ett nytt spakställ så den kan förflyttas
Gängat om oljepluggen som var obefintlig samt lagat lite sprickor runtomkring
Riktning och lappa laga står på agendan för morgondagen, samt att få bakaxeln på ett så nära rätt ställe som möjligt.
Även att se till så sakerna sitter fast på den och i karossen, så som dämpare 😊
En spännande dag till ända.
Började med en 2;a plats i första och en 1:a i andra .
Sen kör han punktering i ledning i tredje och han faller tillbaka till en 4:e plats vilket tyvärr bara räcker till först in i B. (3 st på samma poäng)
I B-finalen så är det ett tufft gäng och han kämpar tappert och slutar 3:a.
Bilen med hem och lite plåtjobb på köpet .
På plats i nästa depå. Norsa banan står på kartan för morgondagen.
Anmält och besiktigat. Bara å ladda.
Då det bara fortsätter rasa Saab-motorer för oss så provar vi nytt bilmärke i Köping imorgon.
OPEL tack Lina Zetterström för lånet.
21/05/2026
Allt jag kan säga just nu
20/05/2026
Då provar vi Saab igen.
Nu ska den luftas lite Annika Eriksson
09/05/2026
Dagen summeras med 3, 4, 2 vinst i B och 2:a i A.
Grymt kört och en kul bana.
Avslutades dock med att bilen gick iväg på bud och vi tydligen (ryktesvägen) skruvar ur nått chip ur bilen. ( Inget rykte av nya ägaren)
Som sitter under huven som vi inte lättade på efter finalen. Hade tydligen blivit filmade då vi pillat med något( som högst troligt var onboardkameran som vi plockade ur). Hursom haver så var nya ägaren nöjd med sitt kap, vi var inte lika nöjda men sånt är sporten.
Nya tag om ett par veckor.
09/05/2026
På plats i skogen.
07/05/2026
Då står nästa ekipage redo.
Fredriksberg nästa
Motgångarna fortsätter, ny vev, nya stakar och nya lager. Samt kontrollerad och bytt oljepump, nu är mina alternativ slt och likaså motorn 😥😥
Bilbyte till nästa helg
Klicka här för att få din sponsrade notering.